Köpvillkor

Uppgifter

Du som kund ansvarar för att uppgifterna i beställningen stämmer.

Ångerrätt och reklamationer

OBS! Ångerrätt gäller inte vid köp av posters som är personliga.
När du köper en personlig tavla är trycket skräddarsytt just för dig, därför är köpet bindande. Regeln om ångerrätt i lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal gäller inte.

Vi följer alltid Konsumentköplagen och Distans- och hemförsäljningslagen.
Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att kunden har tagit emot varan (gäller ej personlig poster), i enlighet med enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Varan som returneras måste vara oanvänd, i hel originalförpackning samt i oskadat skick. Kontakta alltid oss på kundservice@datumposter.se innan du returnerar en vara, så får du information om returadress. Glöm inte att lämna med ditt ordernummer för snabbare hantering. Vid byte eller retur av vara står kunden för returkostnaden. Efter att du fått ditt återköp bekräftat skickar du tillbaks varan och dina pengar återbetalas.
Du har enligt Distansavtalslagen inte rätt att begära återbetalning av kostnader för frakt.

RETUR AV VARA

Returkostnaden (79kr) dras av vid krediteringen av ditt återköp.
Produkten ska returneras i helt oförändrat skick. Du som kund får själv betala kostnaden för returfrakten eller så kontaktar du oss för en förbetald returfraktsedel. 
Att boka returfrakten hos oss kostar 79 kr och detta belopp justerar vi vid återbetalning av dina pengar. Vi återbetalar dina pengar för produkten, dvs ej fraktkostnaden inom 1 vecka från det att vi har mottagit den.

Om du ångrar ett köp och vill returnera dina varor, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket eller ej godkända returer (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför debiterar vi en avgift om 199 kr om ett paket ej hämtas ut eller sänds i retur till oss utan vårt godkännande. Vi kommer då att skicka en faktura till den epostadress som du fyllde i när du beställde. Det är kundens ansvar att uppge ett korrekt telefonnummer och en korrekt adress. Paketet ligger hos postombudet i 14 dagar innan det returneras till oss. 

reklamation

Kontrollera din leverans:
Stämmer antal kolli?
Är förpackningen transportskadad? Anmäl skadan till transportören.
Vid eventuell felleverans, vänligen kontakta oss innan varorna returneras.

Om paketet eller brevet ser vikt, trasigt, eller på något sätt ovarsamt hanterat ut måste det anmälas direkt när det hämtas ut.
Om det visar sig att varan har blivit skadad vid frakt måste detta anmälas, detta pga att Posten ska kunna ansvara för det som skett.
Om det anmäls och godkänns ersätter Posten varan och du får en ny vara med Posten.

Kontakta oss på kundservice@datumposter.se ifall du vill reklamera en vara. Glöm inte att lämna med ditt ordernummer för snabbare hantering.

Betalning & Priser

Priserna är angivna i SEK inkl. moms. Priserna som gäller är de som står angivet i webbutiken den dagen beställningen görs.

Är det säkert att handla hos er?

Absolut. Alla trafik till och från webbutiken är krypterad, så ingen utomstående kan komma åt din information. Inga kort- eller transaktionsuppgifter sparas heller hos oss

Kortbetalning

Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-certifikat.
Betalning sker via bank-, betal-, eller kreditkort kopplade till Visa eller MasterCard. Vi samarbetar med Stripe för att säkerställa säkra och enkla betalningar med Visa och MasterCard. All information rörande din betalning krypteras med SSL vilket innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter, dessa kan inte heller lagras av oss. Vi tar inte ut några extraavgifter för kortbetalningar.

Frakt & Leverans

Gratis frakt ingår som standard på alla beställningar. Vid snabb leverans tillkommer 69 SEK.

Vår leveranstid är normalt 4-6 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta en dag ytterligare för ditt paketutlämningsställe att skicka ut en avi. Vi reserverar oss för att det kan ta längre tid vid hög belastning, vill du få exakt leveransinformation, kontakta oss på kundservice@datumposter.se så hjälper vi dig.

Våra posters hämtas ut hos postombud p.g.a. skrymmande storlek.

Personuppgifter

Enligt EU’s nya lag, GDPR (General Data Protection Regulation), måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig.
De personuppgifter som har lämnats till DATUMPOSTER vid köp används för tecknande och genomförande av leveransavtal, för att upprätthålla vår kundrelation samt för marknadsaktiviteter genomförda av DATUMPOSTER.
Vi lämnar personuppgifter till transportföretag för genomförande av leverans och avisering, men säljer eller överlåter aldrig personuppgifter för marknadsaktiviteter från andra företag.

Du har enligt GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Genom att godkänna Datumposter’s köpvillkor samtycker du till ovanstående.

I samband med ett inköp eller genom att lämna in uppgifter godkänner du Datumposters sekretesspolicy

Vi sparar följande persondata om våra kunder:

Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.

Beställningar: ip-adress, E-post, Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.

Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.

ÖVRIGT

DATUMPOSTER ingår endast avtal med myndig person. Det vill säga att du måste ha fyllt 18 år för att få handla hos oss. DATUMPOSTER förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering.
Alla våra affischer som på något sätt relaterar till varumärken är satiriska verk.
Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller på grund av att ett försäljningsobjekt utgått, har DATUMPOSTER rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp.

Ej UTHÄMTAT PAKET

För varor som returneras till oss på grund av att kund inte tagit emot eller hämtat ut varorna debiterar vi 185 kr. Det ska täcka de dubbla frakterna (till dig och tillbaka) samt vår logistikhantering.